Príprava na Turíce: Pán chce, aby sme jeho Ducha prijali ČO NAJSKÔR

Príprava na Turíce: Pán chce, aby sme jeho Ducha prijali ČO NAJSKÔR

Mário Tomášik 23.05.2020 2 minúty na prečítanie

“A keď s nimi stoloval, prikázal im, aby neodchádzali z Jeruzalema, ale aby očakávali Otcovo prisľúbenie: „O ktorom ste počuli odo mňa, že Ján krstil vodou, ale vy budete o niekoľko dní pokrstení Duchom Svätým.“ Sk 1:4‭-‬5 

Keď s nimi stoloval. V semitskom prostredí je stolovanie veľmi dôležité. V Starom Zákone sa spoločnou hostinou potvrdzovala aj obeta. (Aj to je jeden zo symbolov dôležitosti prijímania Eucharistie). Stolovanie znamenalo veľmi dôvernú udalosť. Preto si Ježiš vybral takýto spôsob. Podobne ako keď o inom Tešiteľovi hovoril pri poslednej večeri.

Vec, ktorú chcem dnes zdôrazniť, je časový údaj. V Lukášovi sa nepíše žiadny časový údaj, ako dlho majú učeníci čakať. A nie je veľmi príjemné nevedieť, kedy sa majú veci udiať. No pri prerozprávaní udalosti nanebovstúpenia v Skutkoch Ježiš hovorí, že "o niekoľko dní". Vo mne to evokuje myšlienku, že Pán chce, aby sme jeho Ducha PRIJALI ČO NAJSKÔR. Že je to jeho silná túžba. Aká je naša túžba?

Ak je tiež taká veľká a taká naliehavá, tak sa naplní. Keď VERÍME, že Ježiš toto prisľúbenie chce naplniť na každom z nás. Že jemu na tom záleží.

Naplní sa, keď ROBÍME TO, ČO NÁM POVIE. V tomto prípade je to ísť do Jeruzalema, čo môže značiť MIESTO BOŽEJ PRÍTOMNOSTI. Teda v našej konkrétnej “korona dobe” je "Jeruzalem" kdekoľvek, kde sa STÍŠIŠ a uvedomíš si, že si v Božej prítomnosti.

Naplní sa, keď CHVÁLIME BOHA (tak ako učeníci, keď sa vrátili do Jeruzalema) a MODLÍME SA, ABY NÁS DUCH SVÄTÝ NAPLNIL. 

Katalóg

Inšpirácie pre tvoje srdce
v katalógu na stiahnutie.

Katalóg

Ver.sk. Je to vec srdca.

Ver.sk používa cookies

Cookies sú informácie, ktoré ukladáme, aby sme zlepšili váš používateľský zážitok na Ver.sk.

Niektoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nášho webu. Iné nám pomáhajú zistiť anonymné údaje o návštevnosti nášho webu. A ďalšie slúžia na vykonávanie marketingových kampaní prostredníctvom tretích strán, ako sú napr. Google či Facebook.

Svoju voľbu môžete prispôsobiť v nastaveniach.

Nevyhnutné

Analytické

Marketingové