Recenzia: Najšťastnejší ľudia na zemi

Recenzia: Najšťastnejší ľudia na zemi

Alexandra Tinková 15.02.2022 2 minúty na prečítanie

Najšťastnejší ľudia na zemi, Demos Shakarian

Výnimočný príbeh človeka, ktorý sa nechal viesť hlasom Boha

Predstavte si rozprávku, v ktorej sa mladíkovi zjaví sen o miliónoch prázdnych tvárí. Tvárí, ktoré vzápätí Boh naplní svojím tajomstvom a spraví z nich najšťastnejších ľudí na zemi.... Rozprávku o tom, ako vyvedie svoj milovaný ľud z krajiny, ohrozovanej genocídou, zachráni ho pred istou smrťou a v slnečnej Kalifornii z vystrašených, nič netušiacich Arménov, utekajúcich zo svojej domoviny, urobí úspešných podnikateľov s rozkvitajúcimi rodinami a statkami, hlásajúcich živé Božie Slovo tak ´nákazlivo´, že sa postupne šíri do celého sveta! ... A teraz si predstavte, že to nie je rozprávka, ale skutočný životný príbeh. Osud arménskeho podnikateľa Demosa Shakariana je ako vystrihnutý zo stránok Biblie. Začul hlas Boha, rozhodol sa odvážne a vo viere vykročiť tým smerom, a všade, kde vykročil, sa diali zázraky. Nielen jemu samotnému, ale aj jeho rodine, širokému príbuzenstvu, ľuďom, ktorým hlásal dobrú správu o Ježišovi... Podobne ako keď sa pred Izraelitmi roztvorilo more, aj cesty týchto Arménov, usadených na konci 19. storočia v Los Angeles plnom zaujímavých príležitostí, boli zjavne vedené Bohom a priam obsýpané Jeho požehnaniami...

Kniha Najšťastnejší ľudia na zemi sa od svojho prvého vydania dočkala viacerých reedícií, odovzdáva sa z generácie na generáciu, z rúk do rúk, stále noví čitatelia neprestávajú žasnúť nad pútavým, strhujúcim príbehom - rodinnou ságou ľudí, ktorí odhalili to pravé tajomstvo šťastia: Nechaj sa viesť hlasom Boha, buď mu stále nablízku, dôveruj mu za každých okolností, aj keď Jeho vedeniu nerozumieš, kráčaj stále ďalej s Ním a uvidíš, ako ti bude rovnať chodníky a oslavovať svoje meno v tvojom živote... Kniha je atraktívna aj tým, že hlavný hrdina Demos je zároveň rozprávačom v 1. osobe svojho unikátneho príbehu. Vťahuje nás do zaujímavých aj dojímavých detailov ich rodinného a životného osudu, spomína na kľúčové okamihy, cituje dramatické dialógy. Rozprestiera pred nami príbeh, ako mu Boh dával veľmi konkrétne a špecifické rady v podnikaní, do manželstva, ale aj do služby; keď začínal v parku v Los Angeles nesmelo, s potiacimi sa dlaňami kázať pred tromi-štyrmi náhodnými poslucháčmi, cez prvé stretnutia združenia "Full Gospel Business Men's Fellowship“, ktoré založil až do bodu, keď Boh z toho urobil úspešnú celosvetovú sieť, rozšírené do 143 krajín. Toto letničné charizmatické hnutie bolo najaktívnejšie v 60. a 70. rokoch minulého storočia, stihlo ovplyvniť a zmeniť životy miliónom veriacich po celom svete, a dotknúť sa aj sŕdc mnohých neveriacich. Veľkosťou, skutočnosťou, vernosťou, mocou a láskou, ktorou Boh zasahoval do ľudských príbehov, a ktorá sa vylieva aj zo stránok tejto výnimočnej knižky. Jej odkaz je večný, spoľahlivý, a chce zasiahnuť ďalších a ďalších ľudí: ´Chceš byť najšťastnejší človek na zemi? Dôveruj mi celým svojím srdcom a vykroč za mojím hlasom...´

Knihu si môžete kúpiť po kliknutí na tento link: Kniha - Najšťastnejší ľudia na zemi - Demos Shakarian | VER.sk