Recenzia: Menej strachu, viac modlitby

Recenzia: Menej strachu, viac modlitby

Alexandra Tinková 15.02.2022 2 minúty na prečítanie

Menej strachu, viac modlitby, Donna K. Maltese

Malá veľká knižka, ktorá z nás chce urobiť smelých Božích bojovníkov

Koľkokrát sme v Božom Slove vyzývaní k tomu, aby sme sa nebáli? Biblia je doslova prešpikovaná výrazom: „Nebojte sa!“, hovorí nám to na mnohých miestach celkom jasne a jednoznačne. A predsa. Ruku na srdce. Ako veľmi sa nám darí držať sa tohto Božieho príkazu? Koľkokrát nás počas dňa prepadne úzkosť, strach, obava z niečoho príliš veľkého, presahujúceho nás, nezvládnuteľného, ale aj z obyčajných maličkostí a banalít všedného dňa?.... Sme ľudia a strach je nám prirodzený, čelíme mu mnohí a často. No Boh má pre naše životy iné predstavy, a má na to aj dokonalý recept – svoje Slovo! Častokrát nás od pokoja delí práve iba pripomenutie, či poznanie toho správneho verša, Jeho vhľadu do našej situácie.

Presne tak je zostavená malá šikovná knižka Donny K. Maltese – „Menej strachu, viac modlitby“, ktorá sa za pár mesiacov stala celosvetovým bestsellerom. Niet divu, formátom skromné, no pokladmi Božieho Slova nabité dielko, ktoré môžete mať poruke stále: v kabelke, pri posteli, na stole, cestujúc autobusom... Na naše najrôznejšie obavy autorka odpovedá príslušným veršom z Písma, a k tomu aj krátkym povzbudzujúcim zamyslením. Dokopy tu nájdete 180 citátov a myšlienok, ktoré sa môžu stať vašimi spoločníkmi do bežného dňa aj do náročnejších situácií.

Knižka nás spolu so slovami apoštola Pavla („O nič nebuďte ustarostení, ale vo všetkom s vďakou predkladajte Bohu svoje žiadosti vo svojich modlitbách a prosbách. A pokoj Boží, ktorý prevyšuje každý rozum, uchráni vaše srdcia a vaše mysle v Kristovi Ježišovi.“ List Filipanom 4,6-7) vedie a pripomína nám, aby sme každý strach, ktorý na nás útočí s dôverou odovzdali v modlitbe Bohu. To je napokon jediný účinný a trvalý recept na život s pokojnou mysľou a srdcom... Výhodou knižky je tiež, že si ju môžete otvoriť hocikedy na ktorejkoľvek stránke. A prihovorí sa vám slovami Pána priamo do srdca odpoveďou na prakticky akúkoľvek starosť.

Autorka používa príjemný, čitateľný, prístupný jazyk, aby sa dotkla naozaj každého a priniesla mu nádej, ktorej verí aj ona sama: Verme tomu, že Božie Slovo je naozaj živé, pretože ak sa ho držíme, meditujeme o ňom a prehlasujeme ho do našich dní, dokáže prelamovať aj dlhoročné putá a obruče strachu v našich životoch. Skvelá „malá veľká“ knižka, ktorá vás nabije optimizmom, dôverou a úžasom z toho, aký dobrý je náš Boh a ako sa môžeme spoľahnúť na každé jeho slovko.

Ak chcete niekoho potešiť na narodeniny, Vianoce, či iné výnimočné chvíľky, s touto knižkou, ktorá chce z „bojkov“ urobiť „bojovníkov“ sa určite nepomýlite ako s ideálnym darčekom.

Knihu si môžete kúpiť po kliknutí na tento link: Kniha - Menej strachu, viac modlitby - Donna K. Maltese | VER.sk