Recenzia: Milosť je väčšia

Recenzia: Milosť je väčšia

Alexandra Tinková 29.03.2022 3 minúty na prečítanie

Keď ti Ježiš skríži cestu svojou milosťou ako Samaritánke pri studni, všetko sa zmení...

Čo je na charaktere Boha to najnepochopiteľnejšie, to, čo nás neustále k Nemu priťahuje, dojíma, premáha, presahuje? To, čo z nás urobilo Jeho deti? To, čo nikdy nedokážeme dokonale vysvetliť ani rozumne zdôvodniť, pretože je to vlastne tak „nezmyselné“? Jeho milosť... Večná téma tém, ktorá leží v srdci nášho vzťahu s Ním, Jeho lásky k nám, ktorá píše stále nové a nové príbehy obrátenia ľudí. Stratených, zničených, rezignovaných, hriešnikov, ktorým stačil jeden dotyk Jeho milosti, aby sa im obrátil život naruby. Lebo takú moc má Božia milosť...

Kyle Idleman je skúsený pastor a autor viacerých chytľavých kníh, ktorý neodolal pokušeniu ako jeden z mnohých veriacich a spisovateľov pustiť sa do témy milosti. Áno, možno už o nej bolo napísaných nespočetne veľa diel a úvah. A predsa, stále nás znovu a znovu jej uzdravujúce mystérium priťahuje, stále znovu si môžeme klásť otázky prečo a nenachádzať exaktné odpovede. Kyle Idleman sa o to vo svojom pútavom a úspešnom diele „Milosť je väčšia“ pokúsil úprimným a autentickým spôsobom. Vo forme za srdce berúcich príbehov ľudí, ktorí sa v rôznych fázach svojho života stretávajú so „zásahom“ božej milosti a radi kapitulujú pod touto prevahou bezpodmienečnej lásky... Autor sa zameriava v knihe nielen na to, akú má milosť silu meniť ľudské osudy, no aj na dôležitosť toho, aby sme naozaj dokázali tento nenahraditeľný dar od Boha prijať, nechať sa ním uzdraviť a zosúladiť tak naše životy s Jeho vôľou.

„Dbajte o to, aby nikto nepremeškal Božiu milosť, aby nevyrástol nijaký koreň horkosti, čo by spôsobil zmätok a mnohých nakazil,“ zdôrazňuje Idleman slovami z Hebrejov 12;15. Pretože Boh nám tento dar nedáva len tak, z rozmaru. Boh chce, aby sme plným prijatím jeho milosti nechali meniť charaktery, aby sme si ju od neho vzali ako trvalý odkaz pre naše životy. Aby sme my, ktorým bolo takto odpustené, dokázali odpúšťať takisto. Aby sme ju nechávali preniknúť do našich najtajnejších komnát, kde sme možno celé roky skrývali hanbu, bolesť, horkosť. Aby sme dokázali s jeho láskou preklenúť minulosť a stali sa v ňom novými ľuďmi. Aby sme nerozmýšľali nad tým, či je to fér alebo nefér (lebo nie, milosť takmer nikdy nie je fér), ale jednoducho ju prijali ako princíp Božej podstaty a šírili ďalej. Aby sme vďaka nej pestovali vo svojich životoch vďačnosť, odpustenie, úprimnosť k Bohu, sebe i druhým, aby sme milosť nechali v sebe prúdiť, a tým ju mohli odovzdávať aj ďalej!

Štýl knihy je príjemne osobný, Idleman k nám pristupuje ako priateľ, podáva ruku a ponúka, aby sme celú Božiu milosť naozaj dokázali prijať a zmeniť ňou oblasti našich životov, ktoré to potrebujú. Vlastné úvahy prelína rozprávaním osudov svojich ovečiek, veriacich, ktorých osobne stretol a videl na vlastné oči, ako milosť v ich srdciach konala zázraky. Vracia sa aj k mnohým biblických postavám a povzbudzuje nás všetkých, že Ježiš nám chce svojou milosťou skrížiť „celkom neférovo a nezmyselne“ cestu tak ako Samaritánke pri studni. Nepýtajme sa prečo, on to jednoducho chce. Nechce, aby sme pred ním utekali, skrývali svoje slabosti a potláčali svoje bolesti, ale vystavili ich zdroju, ktorý jediný ich môže celkom uzdraviť.

Knihu si môžete kúpiť po kliknutí na tento link: https://www.ver.sk/produkt/1100005030/milost-je-vacsia