Recenzia: Láska spod klobúka

Recenzia: Láska spod klobúka

Ruženka Dvorščáková 01.12.2019 2 minúty na prečítanie

Keď klobučníčka Harriet Peabodyová predložila Bohu svoje narodeninové želanie, ani zďaleka nedúfala, že ho splní viac, ako vlastne očakáva. Poprosila ho o jednoduchú vec - aby jej dal niečo, čo On sám vyberie a čo sa jej bude páčiť. V deň jej narodenín sa však začali diať veci, ktoré jej život naopak skomplikovali a vôbec sa jej nepáčili. Odštartovala to obyčajná donáška klobúkov pre zdanlivú snúbenicu bohatého pána Addleshawa, ktorá skončila stratou jej zamestnania. Potom nasledovala séria nepríjemných udalostí, ba aj trapasov. Slečna Peabodyová však nebola z tých ľudí, ktorí sa vzdávajú pri prvej skúške. Neľahký život ju naučil byť odolnou a odvážnou. Aj keď ju vychovávala náročná teta s pochybným spôsobom života, vyrástla z nej milá a dobrosrdečná mladá dáma s pevným charakterom. Možno práve preto nebola pre Olivera Addleshawa priveľká obeta, keď sa ponúkol vyriešiť jej stratu zamestnania nezvyčajnou obchodnou ponukou. Na niekoľko týždňov ho mala sprevádzať na všetkých spoločenských udalostiach ako jeho snúbenica, aby mu tak pomohla získať obchodnú zákazku s anglickým vojvodom. Harriet sa táto vyhliadka spočiatku vôbec nepáčila, avšak nelichotivá finančná situácia ju nakoniec prinútila prijať to.

Ak vás príbeh zaujal a chcete vedieť, ako sa bude ďalej vyvíjať Harrietin a Oliverov obchodno-snúbenecký vzťah, neváhajte si prečítať román od JenTuranovej Láska spod klobúka. Romanticky príbeh odohrávajúci sa v New Yorku na sklonku 19. storočia vás zaujme svojim jednoduchým rozprávačským štýlom, sympatickými postavami a ich vtipnými dialógmi. Zoznámite sa nielen s ušľachtilou Harriet a tak trochu snobským Oliverom, ale aj s mnohými ďalšími postavičkami, ktoré si obľúbite. Mojou najobľúbenejšou je Harrietina kamarátka Millie, popletená dievčinka snažiaca sa napratať do hlavy celý slovník cudzích slov. Za zmienku stojí aj jej ďalšia kamarátka Lucetta, vždy duchaprítomná, ale aj nevyspytateľná herečka. Zabudnúť nesmieme ani na ctihodnú pani Hartovú, ktorá sa troch kamarátok ujala, aby im poskytla domov a ochranu v čase, keď Harriet a Oliver uzavreli svoju obchodnú dohodu. A samozrejme, ani na Jane Peabodyovú, zlomyseľnú tetu našej hlavnej hrdinky. V príbehu odohrala väčšiu úlohu, ako sa na začiatku vôbec zdalo.

Láska spod klobúka je výbornou voľbou, keď potrebujete zrelaxovať. Vaša myseľ môže pokojne prechádzať kapitolami tejto knihy a vaše srdce načerpá. Jej posolstvo je jasné – Boh napĺňa, o čo ho prosíme dokonalejším spôsobom, ako sme si kedy vedeli predstaviť. Dokonca aj vtedy, keď to na počiatku nášho príbehu vyzerá ako obrovská katastrofa.