Recenzia: Písací stôl

Recenzia: Písací stôl

Ruženka Dvorščáková 12.12.2019 3 minúty na prečítanie

Predstavte si pohodlné kreslo, deku, šálku teplého čaju, za oknom padajúce lístie a v rukách dobrú knihu. Čas ako stvorený na romantický príbeh, ktorý bude hovoriť k vášmu srdcu. Ak taký príbeh hľadáte, určite neoľutujete, keď siahnete po románe Písací stôl od americkej autorky Rachel Hauck. Spoznáte v ňom dve mladé dámy, ktoré síce žijú v rozdielnych obdobiach, no v skutočnosti ich spája veľmi veľa. Túžba rozprávať príbehy, dosiahnuť uznanie  a nájsť pravú lásku. A samozrejme, aj písací stôl. Ale k nemu sa ešte dostaneme.

Tenley Rothová je začínajúca spisovateľka z New Yorku, ktorej prvý román sa okamžite dostal na zoznam bestsellerov. Svoj úspech však neustále spochybňuje. Obáva sa, že viac ako talent jej ho zabezpečilo slávne priezvisko. Navyše má pred sebou termín uzávierky jej ďalšej knihy. Akokoľvek sa však snaží, nedokáže napísať ani slovo. Bez otca – slávneho spisovateľa, ktorý tragicky zahynul pri autonehode a bez matky, ktorá ju opustila, keď bola malá, sa cíti opustená a nevýznamná. Preto žije vo vzťahu, ktorý ju nenapĺňa. Dáva jej však aspoň aký taký pocit bezpečia a istoty, preto v ňom zotrváva.  Keď jej po dlhom čase zavolá odcudzená matka a požiada ju o pomoc, spočiatku váha. Prirodzene sa zdráha pomôcť žene, ktorá sa k nej nikdy nesprávala ako matka. Napokon však túžba spoznať ju a doplniť to, čo jej celý život tak chýbalo, zvíťazí. Tenley teda odcestuje na Flordiu a jej život sa týmto rozhodnutím navždy zmení. A hoci sa to sprvoti môže zdať ako obeta, dostáva tu omnoho viac ako dáva. Skutočne spoznáva svoju mamu a otvára pre ňu svoje srdce. A nielen to. Necháva ho otvorené aj pre Božiu lásku a lásku sympatického návrhára nábytku Jonasa Sullivana.  Ale to nie je celý príbeh. Práve teraz totiž prichádza na scénu písací stôl. Stôl, vďaka ktorému sa vlastne Tenley a Jonas spoznali. Stôl nosiaci v sebe tajomstvo, ktoré preverí charaktery.

Je to totiž presne ten istý stôl, za ktorým pred sto rokmi sedávala Birdie Shehornová. Inteligentná, vzdelaná mladá žena túžiaca zrealizovať svoj spisovateľský sen. Napriek neúspechu s jej románovou prvotinou sa nevzdáva a pokúša sa písať a publikovať ďalej. Prísna mama má s ňou však iné plány. Núti ju vydať sa bez lásky, nechať svoje príbehy a podriadiť sa. V istom bode sa Birdie naozaj vzdáva a necháva matku riadiť jej život. Svoje túžby a sny však naďalej v dôvere predkladá Bohu. Ten, ako to vie len On, ich napĺňa nad akékoľvek očakávania.

Písací stôl od Rachel Hauck je kniha, ktorá ponúka pútavý príbeh a zaujímavú zápletku. Zvlášť oceňujem vtipné dialógy, ktoré románu pridali na originalite spisovateľského štýlu. Musím tiež oceniť výborný nápad a skvelé prepojenie oboch období, v ktorých hlavné hrdinky žili, prostredníctvom tak na prvý pohľad bezvýznamnej veci, ako je písací stôl.

Tak, teraz sa už len naozaj usaďte v kresle s teplým čajom a touto knihou v ruke. Vychutnajte si romantický príbeh, ktorý bude hovoriť k vášmu srdcu.