Recenzia: Slušné vtipy 2

Recenzia: Slušné vtipy 2

Ruženka Dvorščáková 23.11.2020 2 minúty na prečítanie

Slušné vtipy 2

„Pane, maj sa dnes predo mnou na pozore. Mám strach, že ťa zradím.“ Viete, ktorý známy svätec sa takto vtipne modlil? Napoviem vám jeho krátkou charakteristikou. Narodil sa vo Florencii v 16. storočí a ako kňaz pôsobil v Ríme. Bol známy svojou priamosťou a veselosťou. Veľmi mu záležalo na chlapcoch a rád sa im venoval. Uctieva sa ako apoštol a patrón mesta Ríma. Už viete? Áno, bol to svätý Filip Neri. O tomto svätcovi sa hovorí, že mal neskutočnú záľuby v žartoch. Zdá sa, že dokonca prišiel na to, ako využiť prirodzenú túžbu človeka zabávať sa tým najnečakanejším spôsobom. Humor bol totiž doslova jeho metóda, ako pritiahnuť ľudí k Bohu.

Možno by nám mohol sv. Filip slúžiť ako príklad, aby sme do dnešného uponáhľaného, smutného, až depresívneho sveta priniesli trošku úprimného smiechu a radosti. Ak neviete, ako začať, pokojne siahnite po titule Slušné vtipy 2. Táto útla knižôčka je rozdelená do niekoľkých kategórií. Nájdete v nej vtipy rodinné, kresťanské, zo školy, aj tie o manželoch, či zvieratách. „Ide had na bicykli a stretne líšku. Tá krúti hlavou: „Nechápem, ako môžeš ísť na bicykli... Veď nemáš nohy.“ Had len mykne plecami a ide ďalej.“

Keďže ide o naozaj slušné vtipy, nadávky, ani dvojzmysly v nich nenájdete. Väčšina z nich je samozrejme vhodná aj pre detské uši. Napríklad - naše deti žartovné príbehy z tejto knihy milujú. Často a radi ich rozprávajú a zabávajú nimi kamarátov, spolužiakov, starých rodičov... Vlastne všetky osoby, ktoré sú ochotné počúvať. Neraz nimi na návšteve uvoľnia atmosféru, čím nám dospelákom umožnia zbaviť sa počiatočného ostychu a prejsť aj na vážne témy.

Kniha Slušné vtipy 2 môže byť aj dobrým darčekom. A nielen pre milovníka humoru. Naopak, určite sa zíde aj človeku, ktorý k úsmevu potrebuje trochu postrčiť. A ak by jedno takéto postrčenie nestačilo, zabezpečte si aj prvú časť tejto knihy. Dvojitá dávka humoru už isto pomôže. „Vystrašený pacient hovorí doktorovi: „Pán doktor, ja sa nedám operovať, to radšej umriem. „Nerobte scény, to sa dá nádherne spojiť.“