Recenzia: Biblický diár 2021

Recenzia: Biblický diár 2021

Mária Peterčáková 26.11.2020 3 minúty na prečítanie

Biblický diár na rok 2021 s podnázvom snívaj veľké sny je ucelený plánovač, ktorý okrem klasického kalendára obsahuje mnoho užitočných vecí. Témy mesiaca spracované kňazmi, kresťanskými lídrami a spíkrami, ktoré majú za úlohu, motivovať, inšpirovať, povzbudiť. Nástroj sebareflexie, kde každý týždeň ohodnotíš sám seba. Priestor pre plánovanie, stanovenie cieľov, snov, a bilancovanie predošlého roka. Božie slovo a otázky na zamyslenie v rámci danej témy a mnoho ďalšieho.

1. Formát - posledné roky som si obľúbila diár zo SSV, ktorý mi v mnohých ohľadoch veľmi imponoval aj vyhovoval, pre jeho väčší formát som ho však používala ako denník. Snívaj veľké sny má praktickú veľkosť a akurátne množstvo na poznámky – že sa vám tam všetko zmestí a zároveň tam neostane x bieleho miesta. Skrátka diárový ideál. 

2. Penzum osobností – v posledných rokoch sa ujali diáre, ktoré zostaví nejaká osobnosť či (častejšie) „osobnosť“. Snívaj veľké sny stavilo rovno na 12 rôznych osobností (áno, bez úvodzoviek) známych najmä v kresťanských kruhoch (nie výhradne – napríklad speváčka Sima Martausová, ktorej songy si s obľubou pohmkávajú aj ateisti). Každý z týchto ľudí uvádza svojou úvahou iný mesiac – a každý tému snívania uvádza „po svojom“, z trochu iného uhla pohľadu. Preto vzniká...

3. Penzum tém –  iste, tá ústredná je „snívaj veľké sny“, ale pozrieť sa dá na ňu rôzne. Napríklad vypichnúť networking – dôležitosť spojenia, dôležitosť chvály (lebo „keď je Boh uprostred chvály, všetko je možné“)  alebo sa zamyslieť konkrétne nad povolaním (napríklad ak snívaš veľký sen o manželstve).

4. Trefné otázky – každý týždeň nájdeš v margináliách rôzne dobre vybrané otázky týkajúce sa konkrétnej témy, ktoré ti – pri poctivom zodpovedaní –  určite napovedia veľa o tebe samom a v mnohom ti otvoria oči. Priznávam, že som si ich všetky prečítala dopredu – a sú naozaj super stimulom na sebareflexiu.

5. Barometer – super novinka (aspoň ja som sa s niečím takým ešte nestretla). Nebudem prezrádzať detaily; azda len toľko, že už sa teším, čo na konci roka zistím o bilancii svojich radostných a náročnejších dní.

6. Jasný kresťanský podtón a posolstvá – pokojne ma odsúďte, že zbožňujem život v bubline, ale naozaj mi robí dobre, keď sa môžem obklopovať kresťanskými knihami/obrázkami/hudbou... Skrátka, myšlienkami. Viem si predstaviť, ako ma hocikedy počas dňa vzpruží, keď si otvorím diár, kde natrafím na nejakú tú modlitbičku, úvahy typu „4x áno pre Boha“ či na iné milé veci, ktoré mi pripomenú, že každý deň môjho života – celý môj život – patrí Bohu. A veľmi dobre mi robí, keď môžem kresťanskú tvorbu podporiť – najmä ak stojí zato. Ak ste na tom podobne, potom kúpu či prezentáciu tohto diára môžete poňať napríklad ako aj súčasť svojho desiatku. 

7. Kvadrant sebareflexie – viete mať život v rovnováhe? Za seba úprimne poviem – nie veľmi. Sú oblasti, na ktoré kladiem veľký dôraz, a potom také, ktoré zanedbávam (hoci viem, že by som nemala). Preto ma potešilo, že v danom diári si môžem zaznačiť, koľko času som ktorý týždeň venovala modlitbe, službe, gestám lásky voči blížnym a tichu, teda času v samote. Raz mesačne sa k bilancii pridáva i almužna, evanjelizácia či obnova. Verím, že takým jednoduchým spôsobom môže človek (ak je k sebe úprimný) lepšie reflektovať, či má všetky tieto oblasti v rovnováhe; kde by mohol pridať a kde ubrať.

Autor recenzie: Mária Peterčáková, redaktor webu www.bezhranicnalaska.sk, byvalý redaktor katolické noviny  

Katalóg

Inšpirácie pre tvoje srdce
v katalógu na stiahnutie.

Katalóg

Ver.sk. Je to vec srdca.

Ver.sk používa cookies

Cookies sú informácie, ktoré ukladáme, aby sme zlepšili váš používateľský zážitok na Ver.sk.

Niektoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nášho webu. Iné nám pomáhajú zistiť anonymné údaje o návštevnosti nášho webu. A ďalšie slúžia na vykonávanie marketingových kampaní prostredníctvom tretích strán, ako sú napr. Google či Facebook.

Svoju voľbu môžete prispôsobiť v nastaveniach.

Nevyhnutné

Analytické

Marketingové