Recenzia: Pán sveta, R.H. Benson

Recenzia: Pán sveta, R.H. Benson

Magazín Ver.sk 25.03.2019 2 minúty na prečítanie

Najprv sa presuňte 150 rokov v histórii dozadu a potom o 150 rokov dopredu a ocitnete sa v deji titulu Pán sveta, respektíve v predstave sveta podľa R. H. Bensona. Prekvapia vás vzducholode, podzemná doprava a tiež gumená podlaha, ktorá tlmí kroky. Na scénu prichádza zjednotiteľ celého sveta a mierotvorca. Kresťania sú prenasledovaní, ale nie ako za čias Rímskej ríše. Skôr nenápadne a spoločenská mienka ich tlačí do toho, že sú v princípe naivní a hlúpi.

V príbehu ide o vplyvného politika z Veľkej Británie, ktorý sa snaží napomôcť prichádzajúcemu mieru a celosvetovej vláde. Jednotlivé osoby deja zažívajú rôzne situácie, ktoré ich nútia premýšľať nad vierou v Boha. Jeho najbližší rodinní príbuzní sú pred voľbou vybrať si vieru v kresťanského Boha, alebo vieru v nového prichádzajúceho vládcu. V spoločnosti sa to však nenosí, preto nie je vhodné premýšľať nahlas.

Dej má spád a niekedy sa udeje toho veľmi veľa na pár stranách knihy. Situácie dopredu čitateľ nevie odhadnúť. Ako dopadne hlavný hrdina, alebo hrdinka? Zdá sa, že nie tak ako predpokladáte. A čo sa stane s Katolíckou cirkvou? Prežije dobu, ktorá sa v mnohom podobá na súčasnosť? Nenechajte si ujsť príbeh, ktorý vám prinesie oddych pri teplom krbe, alebo už aj na jarnom slniečku, ale možno aj zamyslenie, čo vlastne prináša nová doba.